Jag trodde att jag visste vem jag var och vad jag ville men nu skulle jag inte välja dom orden.

Jag har vart i sverige jag. Missade du det? 2 BAD 4 U!!

Det har vart dagar fyllde av litervis med blaskigt pressbyrånkaffe och desinfektionsmedel, fyllda med skratt, timmar som gått för fort och dygn som har för få timmar.

Det slog mig på resan tillbaka hem hur lätt man kan glömma. Hur lätt man glömmer hur genuin och villkorslös kärleken till familjen är. Man glömmer så lätt det underbara att enbart sitta och prata om just ingenting över en cider och cigaretter. Hur vackra och sköna vänner man har. Att sitta i en park och dricka tequila direkt ur flaskan som sig bör när sommaren smyger sig på, att dela en sallad i solnedgången på nybrokajen, att sitta och lyssna till en sovande man som man älskar så innerligt att det värker inuti. Men aldrig mer ska jag glömma, ska aldrig mera ta för givet. För det är så enkelt. Enkelt att glömma.

(upptäckte också att jag va relativt djup)




Kom hem till en nystädad lägenhet, till dukat bord och en nyfiken sambo. Manshatare som jag är kan jag inte låta bli att tänka om jag någonsin kommer att träffa en man som kommer behandla mig bättre än mina vänner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback