vila vid denna källa

Jag är besatt. Som av en demon. Fast det är ingen demon, utan det är är PH.
Jag vet, pinsamt, but I just can´t get enough!

Varje jul är ju den andra olik mer eller mindre, jag är oftast sjuk  (har väl något samband till min förkärlek till ballerinaskor) men de senaste 2 åren har lyckats vara smått...... påfrestande

För 2 år sen gick mormor bort. Det blir ju ingen riktig jul utan mormor liksom. Hennes kakor, köttbullar och omsorgfullt inslagna julklappar,  utan hennes närvaro och hennes gnäll när isen har smällt i glaset på drinken (det smakar ju inget!)

Förra året trodde jag att det var min sista jul med pappa. Att ständigt ha i bakhuvudet, att det är sista julmiddagen vi har hela familjen, det är sista julklappen jag ger honom, sista gången som vi skrattar till kalle anka, det har en tendens att pajja julstämningen

I år gick Iza bort. Kan tyckas fånigt att sakna en hund. Men det är enbart naturligt att sakna något som faktiskt funnits varje dag i 12 år.

Men likt pappa finns finns även minnen kvar. Och för mig är det va julen handlar om. Familjen, de som vart där och dom som finns kvar.




    


Åh va jag saknar min sköna mormor!! Sån jävla krutgumma. Så jävla rolig. Så sjukt saknad

När jag tänker på pappas resa blir jag så överväldigad av stolthet! världens starkaste man

Tjocka korven har gjort att det inte är lika kul att komma hem längre.



Kommentarer
Postat av: Bella

Vad fint skrivet!

Kan inte annat än att hålla med dig, älskade syster!

2009-12-19 @ 08:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback